zondag 20 maart 2016

Zeven hoofdzonden, een serie theatervoorstellingen. (4) Luiheid

Jur van der Lecq speelde Lui, de vierde voorstelling van Matzer die ik zag in een reeks van zeven voorstellingen over hoofdzonden. Het verhaal over een vader en een opgroeiende zoon, hun verhouding en een noodlottig einde snijdt je door de ziel, Ik ben het eens met de recensent van het Brabants Dagblad die schrijft: 'In de intieme entourage zijn de emoties van zijn gezicht te lezen. Maar hij houdt het klein. Je ziet zijn lijden, hoort zijn onmacht op een ingetogen manier.' 



Na afloop van de voorstelling vroeg ik me af of de zoon lui was en de vader hem ondanks de beroerde afloop terecht daarop wees, of dat de vader lui was met een te voor de hand liggend oordeel, met alle gevolgen van dien..... 


Pikant detail is dat ik me voor de voorstelling die aan Lui vooraf ging versliep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten